مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 10:252020-09-14پزشكي

استفاده از روش های کاهش دردهای مزمن در شرایط کرونا


بیماری های مزمن ستون فقرات، سر و گردن، مفاصل و برخی بیماری ها که در سالمندان دردهای زیادی ایجاد می کند، به دلیل ساییدگی و التهاب مفاصل است و با روش هایی می توان آنها را التیام بخشید و کاهش داد.

- ایسنا/فارس یک پزشک فوق تخصص درد گفت: بیماری های مزمن ستون فقرات، سر و گردن، مفاصل و برخی بیماری ها که در سالمندان دردهای زیادی ایجاد می کند، به دلیل ساییدگی و التهاب مفاصل است و با روش هایی می توان آنها را التیام بخشید و کاهش داد.

محمد رادمهر در گفت و گو با ایسنا، افزود: افرادی که از دردهای مزمن رنج می برد ممکن است نیاز به جراحی ستون فقرات در محدوده کمر یا گردن باشند و حتی تعویض مفصل زانو از سوی پزشک برای آنها تجویز شده باشد، اما به دلیل شیوع کرونا و شرایط ناشی از آن ترجیح بدهند جراحی را به تعویق بیندازند.

وی با تاکید براینکه علیرغم رعایت شیوه نامه های مرتبط با شرایط کرونایی در مراکز درمانی، به بیماران دارای بیماری های مزمن به ویژه گروه سالمندان، توصیه به حضور در مراکز درمانی انجام نمی شود و بیم از بروز یا تشدید کم تحرکی در این افراد به دلیل دردهای شدید، وجود دارد.

این فلوشیپ فوق تخصص درد اضافه کرد: بی تحرکی و کم تحرکی قطعا موجب می شود که عضلات و ستون فقرات در این افراد بیشتر تحت فشار قرار گیرد و دردهای مزمن شدت بیشتری پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از روش های کاهش دردهای مزمن در شرایط کرونا

استفاده از روش های کاهش دردهای مزمن در شرایط کرونا