مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 16:402020-09-14سياسي

جمشید ممتاز کیست؟/ قاضی ویژه ایران در دادگاه لاهه را بشناسیم + سوابق


دکتر جمشید ممتاز یکی از برجسته ترین حقوق دانان جهان و از اعضای آکادمی حقوق بین الملل لاهه است که دو سال پیش به عنوان قاضی ویژه جمهوری اسلامی ایران در پرونده «توقیف اموال ایران در ایالات متحده آمریکا» در دادگاه لاهه انتخاب شد.

- دکتر جمشید ممتاز یکی از برجسته ترین حقوق دانان جهان و از اعضای آکادمی حقوق بین الملل لاهه است که دو سال پیش به عنوان قاضی ویژه جمهوری اسلامی ایران در پرونده توقیف اموال ایران در ایالات متحده آمریکا در دادگاه لاهه انتخاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از رونامه اعتماد، ر​دکتر جمشید ممتاز از اساتید برجسته دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است که در سال 1383 مدیر گروه حقوق بشر دانشکده مذکور شده، نشان درجه 1 علمی ایران را در همان سال از رییس جمهور ایران دریافت کرده و از اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان رییس کمیسیون حقوق بین الملل سازمان ملل متحد انتخاب شده است.

جمشید ممتاز متولد 1321 ازمیر ترکیه است.

بعد از تغییر محل خدمت پدرش به مصر می رود و سال اول تا سوم ابتدایی را در مدرسه فرانسوی قاهره به تحصیل می پردازد.

وی کلاس های چهارم تا هشتم تحصیلاتش را در مدرسه فرانسوی های تهران ادامه می دهد و چند سال پایانی تحصیلات دبیرستانش را در مدرسه شبانه روزی پرووان پاریس طی می کند و در سال 1340 دیپلمه علوم طبیعی می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمشید ممتاز کیست؟/ قاضی ویژه ایران در دادگاه لاهه را بشناسیم + سوابق

جمشید ممتاز کیست؟/ قاضی ویژه ایران در دادگاه لاهه را بشناسیم + سوابق