مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 01:202020-09-14اقتصادي

سرمایه ای 2 میلیارد دلاری که درجا می زند!


آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در زمره مجموعه های کم نظیر جهانی است؛ البته علیرضا سمیع آذر که در دوره ای مدیریت این موزه را برعهده داشت بر این باور است که آثار این مجموعه که به گفته او بیش از دو میلیارد دلار ارزش مادی دارد، - نیازمند به روز شدن است؛ چراکه آثار خارجی موجود در این مجموعه نهایتا به میانه دهه 70 میلادی بازمی گردند و در همان تاریخ متوقف شده اند.

از زمان تشکیل موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1356، بیش از 40 سال می گذرد و در این سال ها آثار خارجی به موزه اضافه نشده، اما بر ارزش های گنجینه ایرانی موزه افزوده شده است.

در مجموع بیش از سه هزار اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران موجود است که مجموعه آثار خارجی آن یک دوره 150 ساله از امپرسیونیسم تا هنر مفهومی را تشکیل می دهد.

در میان آثار خارجی، برخی از آنها جزو آثار گران قیمت در جهان محسوب می شوند و به نظر مادی و معنوی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

علیرضا سمیع آذر، مدیر حراج تهران که در دوره ای مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را نیز بر عهده داشت، از جمله افرادی است که بر اهمیت خرید آثار هنری خارجی و افزوده شدن به ارزش های این گنجینه ملی تاکید دارد و معتقد است که افزایش ارزش های این موزه می تواند نقش بسیار مهمی در بهبود اقتصاد هنر و معرفی آثار هنرمندان ایرانی به جهان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمایه ای 2 میلیارد دلاری که درجا می زند!

سرمایه ای 2 میلیارد دلاری که درجا می زند!