مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 04:002020-09-15پزشكي

زردی کودکان را چگونه درمان کنیم؟


عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور از افزایش بستری و زردی در نوزادان خبر داد و گفت: همکاران برای درمان زردی از تجویز قرص فنوباربیتال خودداری کنند.

- ایسنا/مازندران عضو هیات مدیره انجمن نوزادان کشور از افزایش بستری و زردی در نوزادان خبر داد و گفت: همکاران برای درمان زردی از تجویز قرص فنوباربیتال خودداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر یدالله زاهدپاشا استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد بستری نوزادان با علائم زردی خیلی شدید و عارضه هستیم، بیان کرد: دوره زردی نوزادان در 28 روز اول اطلاق می شود که در این دوره 60 درصد نوزادان رسیده و 100 درصد نوزادان نارس دچار زردی می شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه زردی کم به عنوان آنتی اکسیدان برای بدن مفید بوده و مانند اکسیژن 21 درصد عمل می نماید، اظهار کرد: زردی شدید باعث سم در بدن تلقی شده و به ویژه سم برای سیستم عصبی مرکزی، آنسفالوپاتی، کری، اختلال ذهنی و حرکتی و درنهایت ممکن است منجر به مرگ گردد.

زاهدپاشا تصریح کرد: برای نوزادان تغذیه مکرر شیر مادر توصیه می شود و هیچ درمان دارویی روتین سرپایی برای درمان زردی نوزادان وجود ندارد ولی متأسفانه برخی از پزشکان داروی فنوباربیتال را تجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زردی کودکان را چگونه درمان کنیم؟

زردی کودکان را چگونه درمان کنیم؟