مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 05:252020-09-15اقتصادي

مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران آغاز شد


رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: همزمان با پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، مدیریت چرا در مراتع میانبند این استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایرج قاسمی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی اظهار داشت: همزمان با پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی، مدیریت چرا در مراتع میانبند این استان آغاز شده است.

قاسمی افزود: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، این پروژه که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع اجرا می شود.

وی مدیریت چرا در مراتع میانبند را بسیار با اهمیت دانست و در این باره اظهار داشت: به دلیل اینکه مراتع میانبند هر ساله در دو نوبت یک بار در فصل بهار و هنگام کوچ عشایر و دامداران به مراتع ییلاقی و یک بار در فصل پاییز و هنگام کوچ دام ها به سمت مراتع قشلاقی مورد تعلیف قرار می گیرند، حفظ و احیای این مراتع از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران آغاز شد

مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران آغاز شد