سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-15پزشكي

شناسایی مولکول خنثی کننده کرونا

دانشمندان آمریکا در مطالعات اخیرشان مدعی شدند که مولکول کوچکی را شناسایی کرده اند که می تواند کرونا را خنثی کند و پایه و اساسی برای توسعه دارویی برای پیشگیری از کرونا باشد.

- جی پلاس ، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه "پیتسبرگ" که یافته های خود را در مجله Cell منتشر کردند، گزارش دادند که مولکول مذکور یک جزیی از آنتی بادی است که 10 برابر کوچکتر از یک آنتی بادی کاملاً بزرگ است و می تواند پایه و اساس توسعه داروی کووید-19 باشد، مولکول مذکور "Ab8" نام دارد و در پیشگیری و درمان کووید-19 در موش و همستر موثر بوده است.

ایسنا نوشت: محققان حدس می زنند که Ab8 به دلیل کوچک بودن اندازه اش ممکن است کاندیدای مناسبی برای توسعه به عنوان یک داروی استنشاقی یا داروی تزریقی باشد.

شرکت تازه تأسیس تحت حمایت دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبرگ "Abound Bio" به عرصه رقابت برای ایجاد درمان و واکسن کووید-19 گام نهاد و مجوز Ab8 را برای توسعه در سراسر جهان صادر کرد.

دکتر "جان ملورز" (John Mellors) رییس بخش بیماری های عفونی این دانشگاه گفت: Ab8 نه تنها می تواند به عنوان درمانی برای کووید-19 مورد استفاده قرار گیرد، بلکه می تواند برای جلوگیری از ابتلا به عفونت کووید-19 نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شناسایی مولکول خنثی کننده کرونا