مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 09:452020-09-15اقتصادي

برداشت خرما در بزرگ ترین قطب جنوب کشور آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه قیروکارزین بزرگ ترین قطب تولید خرما در جنوب کشور و استان فارس است گفت: برداشت خارک، رطب و خرما از اواخر شهریورماه در این شهرستان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، مهدی همتی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه این شهرستان با سهم 40 درصدی از تولید خرمای استان فارس جایگاه برتر در تولید را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: پیش بینی می شود بیش از 75 هزار تن محصول با کیفیت برداشت و روانه بازار شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارهای قطعی بیش از یک میلیون و 275 هزار تن خرما در کل کشور تولید که استان فارس با بیش از 191 هزار تن سهم 15 درصدی تولید این محصول را در کشور از آن خود کرده است.

رییس جهاد کشاورزی قیروکارزین ادامه داد: تولید بالا و با کیفیت در بیش از پنج هزار و 500 هکتار از نخیلات شهرستان قیروکارزین با توجه به وجود شرایط اقلیمی و خاک مناسب، تجاری بودن باغ ها، استفاده از ارقام مناسب و روش های نوین مانند بهره گیری از سیستم های آبیاری تحت فشار به دست می آید.

همتی اضافه کرد: در زمان برداشت نخیلات در این شهرستان بیش از چند 100 هزار نفر روز نیروی کارگری در برداشت، درجه بندی و بسته بندی سنتی محصول دخیل و مشغول به کار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت خرما در بزرگ ترین قطب جنوب کشور آغاز شد

برداشت خرما در بزرگ ترین قطب جنوب کشور آغاز شد