مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 11:502020-09-15اقتصادي

اجرای طرح اصلاح نژاد واحد دامی سنتی و روستایی در استان قزوین


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طرح اصلاح نژاد دامی در واحدهای سنتی و دامداری روستاییان استان قزوین اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علی شاپورزاده با بیان اینکه طرح اصلاح نژاد واحد دامی سنتی و روستایی در استان قزوین آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف توجیه اقتصادی و تأمین معیشت و درآمدزایی برای روستاییان اجرا شد.

وی افزود: در این طرح تولید شیر و گوشت که از محصولات اساسی غذایی به شمار می روند افزایش می یابد و در واقع این کار کمکی برای تأمین امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

این مسؤول از توزیع سه هزار دوز اسپرم گاو گوشتی و شیری نژاد سمینتال در دامداری های سنتی و روستایی استان قزوین طی یک سال اخیر با هدف پرورش گاوهای با قدرت شیردهی بالا و دارای گوشت با وزن بالا و کیفیت زیاد خبر داد و گفت: در سال جاری نیز توزیع چهار هزار دوز اسپرم نژاد سمینتال و هلشتاین در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: گاوهای نژاد هلشتاین هلند از نظر شیردهی و درصد بالای چربی و پروتیین در شیر و تولید بالای گوشت در دنیا زبانزد هستند و گاوهای نژاد سمینتال نیز به دلیل مدت بهره دهی طولانی، مقاومت بالا در برابر بیماری ها و باروری و شیردهی بالا مورد توجه صنعت دامداری جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح اصلاح نژاد واحد دامی سنتی و روستایی در استان قزوین

اجرای طرح اصلاح نژاد واحد دامی سنتی و روستایی در استان قزوین