مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 12:002020-09-15بين الملل

اروپا خواستار آزادی زنان فعال عربستانی و محاکمه قاتلان خاشقجی شد


ده ها کشور اروپایی نگرانی خود را نسبت به ادامه بازداشت فعالان عربستانی به ویژه فعالان حقوقی زن ابراز کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از رویترز، ده ها کشور اروپایی امروز سه شنبه نگرانی خود را از ادامه بازداشت زنان فعال عربستانی ابراز داشته و نیز خواستار محاکمه کسانی شدند که مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی شدند.

آلمان به نیابت از اتحادیه اروپا بار دیگر مساله بازداشت طولانی مدت زنان فعال حقوقی عربستان از جمله لجین الهذلول را مطرح کرد.

آلمان به عنوان سخنگوی اتحادیه اروپا تأکید کرد: بر ضرورت محاکمه کامل و شفاف کسانی که در قتل جمال خاشقجی دست دارند، تأکید می کنیم.

در همین حال دانمارک نیز بیانیه جداگانه ای به نیابت از 29 کشور از جمله استرالیا، انگلیس و کانادا قرائت کرد و از عربستان خواست که همه بازداشت شدگان سیاسی آزاد شوند و نگرانی خود را نسبت به سرنوشت پنج فعال زن نیز ابراز کرد.

این در حالی است که دو هفته پیش دادستانی کل عربستان سعودی پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی که در کسنولگری ریاض در شهر استانبول ترکیه به قتل رسید را در بخش عمومی و خصوصی مختومه اعلام کرد.

دادستانی کل عربستان همچنین برای 8 فرد متهم در پرونده قتل خاشقجی حکم های نهایی صادر کرد که شامل مجازات 20 سال زندان برای 5 متهم و مجازات زندان بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا خواستار آزادی زنان فعال عربستانی و محاکمه قاتلان خاشقجی شد

اروپا خواستار آزادی زنان فعال عربستانی و محاکمه قاتلان خاشقجی شد