مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 14:402020-09-15فرهنگي

نامزدهای نهایی «بوکر» معرفی شدند


فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2020 معرفی شد و با حضور چهار نویسنده رنگین پوست در بین نامزدهای معرفی شده، این فهرست به فهرستی با بیشترین تنوع نژادی در تاریخ جایزه بوکر تبدیل شد.

- فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2020 معرفی شد و با حضور چهار نویسنده رنگین پوست در بین نامزدهای معرفی شده، این فهرست به فهرستی با بیشترین تنوع نژادی در تاریخ جایزه بوکر تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، روز سه شنبه با اعلام نامزدهای نهایی جایزه بوکر 2020 و سلطه نویسندگان آمریکایی بر این فهرست، هیلاری منتل شانس کسب سومین جایزه بوکر را برای آخرین جلد از سه گانه توماس کرامول از دست داد.

دایان کوک ، اونی دوشی ، داگلاس استوارت و برندن تیلور چهار نویسنده رمان اولی هستند که برای کسب جایزه 50 هزار پوندی بوکر با تسیتسی دانگارمبگا نویسنده نامدار زیمبابوه ای و مازا منجیست نویسنده آمریکایی – اتیوپیایی رقابت می کنند.

به استثنای دانگارمبگا ، تمامی نویسندگان فهرست نهایی بوکر 2020 اهل ایالات متحده هستند و یا شهروند این کشور محسوب می شوند.

قوانین جایزه بوکر در سال 2014 تغییر کرد و به موجب آن تمامی نویسندگانی که به زبان انگلیسی نوشته اند و آثارشان در بریتانیا منتشر شده است می توانند در این جایزه ادبی شرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامزدهای نهایی «بوکر» معرفی شدند

نامزدهای نهایی «بوکر» معرفی شدند