مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 19:202020-09-15اقتصادي

نصب 190 دستگاه آبشخور فلزی در روستاهای دارای طرح مرتعداری کردستان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: 190 دستگاه آبشخور فلزی ویژه آبخوری دام در روستاهای دارای طرح مرتعداری نصب می شود.

- سعدی نقشبندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: ساخت آبشخورهای دام در هر منطقه با توجه به ظرفیت و تعداد دام هر مرتع و با تعیین فواصل مناسب در نزدیک چشمه های دائمی در روستاهای مرتعی و واجد طرح مرتعداری است.

وی گفت: برای ساخت این آبشخورها در روستاهای دارای طرح مرتعداری در مجموع 170 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

نقشبندی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری نیز 108 دستگاه آبشخور فلزی تامین و به صورت رایگان در اختیار بهره برداران محلی قرار گرفت .

مدیرکل منابع طبیعی کردستان با بیان اینکه کردستان در سال های اخیر با مشکل خشکسالی نسبی و کم آبی مواجه بوده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت اقتصادی مراتع و نقش اساسی در معیشت مردم، رونق تولید و تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی میزان تولید آنها و در نتیجه تولید دام، نصب آبشخورهای فلزی از راهکارهای کاهش اثرات عوامل تخریب مراتع است.

نقشبندی اضافه کرد: اجرای طرح نصب آبشخورهای دام در مراتع و چراگاه های استان به منظور تامین آب شرب و سالم قابل دسترس برای دام های دامداران منطقه، احیای چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب 190 دستگاه آبشخور فلزی در روستاهای دارای طرح مرتعداری کردستان

نصب 190 دستگاه آبشخور فلزی در روستاهای دارای طرح مرتعداری کردستان