مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 19:402020-09-15اجتماعي

خفگی ادبیات در فضای کتاب های درسی


احمد اکبرپور که معتقد است فضای تربیتی و آموزشی کتاب های درسی ادبیات، ذات ادبیات را خفه کرده است، از ضرورت وجود طنز در این ها کتاب ها می گوید.

- احمد اکبرپور که معتقد است فضای تربیتی و آموزشی کتاب های درسی ادبیات، ذات ادبیات را خفه کرده است، از ضرورت وجود طنز در این ها کتاب ها می گوید.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا، درباره کیفیت کتاب های درسی ادبیات در انتقال غنای ادبیات فارسی و کمک به آموزش زبان و رسم الخط صحیح فارسی به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از طرف موسسه ای مسئولیت داشتم تا کتاب های درسی چند پایه را بخوانم و نظر بدهم؛ وقتی آن ها را خواندم، چنگی به دل نمی زد.

او افزود: ما درسی به نام ادبیات داریم تا دانش آموز کمی احساس راحتی و با آن کیف کند، اما فضای تربیتی و آموزشی کتاب های درسی ادبیات، ذات ادبیات را خفه کرده است؛ یعنی به شعر یا داستانی که بچه باید از آن لذت ببرد، آن قدر چیزهای تعلیم و تربیتی چسبانده اند که بچه آن لذت خاص خودش را از آن نمی برد.

اکبرپور در پاسخ به سوالی درباره میزان مشارکت نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان در تدوین کتاب های درسی ادبیات گفت: الزامی ندارد که حتما خود شاعران و نویسندگان کودک و نوجوان معاصر دخالت داشته باشند ولی حداقل آثارشان باید دخالت داشته باشد؛ یعنی این که یک ملاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خفگی ادبیات در فضای کتاب های درسی

خفگی ادبیات در فضای کتاب های درسی