مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-16اقتصادي

تاثیر ترتیب تولد در خانواده و تمایل به فرزندآوری


بنابر اظهارات یک روانشناس اجتماعی، از نظر روانی در خانواده های پرجمعیت به دلیل اینکه به اندازه کافی رفاه وجود ندارد، معمولا فرزندان وسط تمایل کمی به فرزندآوری و فرزندان آخر هیچ تمایلی به فرزندآوری ندارند؛ - در واقع ترتیب تولد در خانواده، در تمایل به فرزند آوری نقش آفرین است.

علیرضا شریفی یزدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تمام کشور ها به ویژه کشورهایی که در دورانی زایش بالایی را تجربه کردند در عصر حاضر با کاهش زاد و ولد مواجه هستند، گفت: گروهی هستند که می گویند برنامه تنظیم خانواده که زمانی سیاست وزارت بهداشت بود عامل کاهش جمعیت است در حالی که بنا بر مطالعات، میزان اثر گذاری برنامه های کاهش جمعیت در ایران، کمتر از 10 درصد است بنابراین علل کاهش زاد و ولد را باید در عوامل دیگری جست وجو کرد.

این روانشناس اجتماعی ادامه داد: عوامل فرهنگی اجتماعی و از این دو مهم تر عوامل اقتصادی نیز در فرزند آوری موثر هستند و تمامی این عوامل روی هم عامل روانی را رقم می زند تا بسیاری از زوج ها به سوی تک فرزندی رفته یا تمایلی به به بچه دار شدن ندارند.

شریفی یزدی درباره کاهش زاد و ولد در کشور گفت: تندروی های زوجین در دهه 60 در زمینه زاد و ولد، واکنش های بعدی را به همراه داشت به گونه ای که بدلیل شرایط آن دهه فرزندان با سختی های زیادی از نظر ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ترتیب تولد در خانواده و تمایل به فرزندآوری

تاثیر ترتیب تولد در خانواده و تمایل به فرزندآوری