مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 06:352020-09-16سياسي

بررسی لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی


در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیات دولت، بررسی لایحه اصلاح مطابق ماده (100) قانون شهرداری در خصوص رسیدگی به موضوع تخلفات ساختمانی در دستورکار قرار گرفت.

- در جلسه اصلی کمیسیون خاص امور کلان شهرهای هیات دولت، بررسی لایحه اصلاح مطابق ماده (100) قانون شهرداری در خصوص رسیدگی به موضوع تخلفات ساختمانی در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، مطابق ماده (100) قانون شهرداری، مالکان اراضی و املاک واقع در محدوده شهر یا حریم آن باید قبل از هر اقدام عمرانی یا تفکیک اراضی و شروع ساختمان از شهرداری پروانه اخذ نمایند.

شهرداری می تواند از عملیات ساختمانی ساختمان های بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه به وسیله مأموران خود اعم از آنکه ساختمان در زمین محصور یا غیرمحصور واقع باشد، جلوگیری کند.

از آنجایی که بررسی های کارشناسی حکایت از عدم کارآیی ماده قانونی که به موضوع تخلفات ساختمانی به ویژه در کلان شهرها می پردازد، دارند، لذا بروزرسانی آن امری ضروری به شمار می رود.

در همین راستا وزارت کشور با همکاری دستگاه های ذی ربط و صاحب نظران حوزه مدیریت شهری پیش نویس لایحه اصلاح ماده فوق را با رویکرد پیشگیری، جلوگیری و برخورد قاطع و بدون اغماض در حوزه تخلفات ساختمانی در حریم و محدوده شهرها تهیه و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی

بررسی لایحه رسیدگی به تخلفات ساختمانی