مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 06:552020-09-16اقتصادي

کشاورزان به علت افزایش قیمت کود و سم رغبتی برای کشت پاییزه ندارند


نماینده داراب در مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت برنامه جدی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی ندارد، گفت: افزایش چند صد در صدی قیمت کود و سم باعث شده که کشاورزان رغبتی برای کشت پاییزه نداشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد جواد عسکری نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 26 شهریور)  در جریان بررسی طرح دو فوریتی اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی اظهار داشت: امسال سال .

عسکری خاطرنشان کرد: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک در دنیا شناخته شده و باید از گندم کار ایرانی حمایت جدی کنیم و با آنکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در قانون به صراحت آمده است اما عملیاتی نشده است.

وی گفت: کشاورز باید بعد از برداشت محصول خود و گندمش فردا پول آن را بگیرد ولی اکثر اوقات این هزینه بین 6 ماه تا یک سال بعد به او پرداخت می شود.

نماینده داراب در مجلس افزود: دولت اکثر ایام برنامه ای برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی نداشته و با فشارهای وارده بعدها موظف می شود این کار را انجام دهد و بر همین اساس است که گندم را هم اکنون از کشتی های بین المللی در خلیج فارس خریداری می کنند.

عسکری گفت: قیمت زیاد سم و کود و هزینه های کاشت، داشت و برداشت برای کشاورز باعث شده که آنها تحت فشار قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان به علت افزایش قیمت کود و سم رغبتی برای کشت پاییزه ندارند

کشاورزان به علت افزایش قیمت کود و سم رغبتی برای کشت پاییزه ندارند