مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 09:002020-09-16سياسي

تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری


معاونت پژوهشی و انجمن علمی تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، نشست تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری را برگزار می کند.

- در سلسله نشست هایی درباره قیام امام حسین(ع) بررسی می شود؛ تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری معاونت پژوهشی و انجمن علمی تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه شهید بهشتی، نشست "تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری" را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، واقعه کربلا از ناگوارترین وقایع جهان اسلام است اما نقطه عطفی در تاریخ تشیع به شمار می آید و در تکوین تشیع بیشترین سهم را ایفا کرده است.

رسالت این نهضت در پیام رسانی و آگاهی بخشی به امت اسلامی و همچنین ذکر مصائب امام حسین (ع) و یاران ایشان منجر به نوعی از تاریخ نگاری به نام مقتل نگاری شده است.

مـنابع تـاریخی اهـل سـنّت هم معتقدند که قیام عاشورا انقلابی بزرگ در تاریخ اسلام است کـه در آن خـاندان پیامبر (ص) به شهادت رسیدند.

به طوری که هرگز در میان مسلمین فراموش نشده بلکه هر ساله با فـرا رسیدن ایـام محرم گرامی داشته می شود و منابع تاریخی اهـل سـنّت از جـمله بخاری، طبری و ذهبی در مورد قیام عاشورا مطالب زیادی نوشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری

تاریخ کربلا در منابع شیعی و سنی تا قرن پنجم هجری