مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 11:002020-09-16اقتصادي

کرونا 460 میلیارد دلار به بخش گردشگری جهان زیان وارد کرد


زیانی که کرونا به بخش گردشگری در جهان وارد کرده است پنج برابر زیانی است که این بخش در جریان بحران مالی جهانی در سال 2009 متحمل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از روسیا الیوم، سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل کاهش شدید مسافرت های بین المللی در نیمه نخست سال 2020 باعث شده است که بخش گردشگری جهان 440 میلیون گردشگر را از دست دهد.

تعداد گردشگران در جهان در نیمه اول سال جاری به دلیل قرنطینه و تدابیر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به میزان 65 درصد کاهش پیدا کرد.

این سازمان در گزارشی که منتشر کرد تأکید کرد صنعت گردشگری در جهان 460 میلیارد دلار به دلیل بحران کرونا زیان دیده است و این یعنی پنج برابر زیانی است که بخش گردشگری جهان در سال 2009 به دلیل بحران اقتصادی و مالی متحمل شده بود.

منطقه آسیا و اقیانوس آرام از جمله مناطق نخستی است که بحران کرونا روی بخش گردشگری آن تأثیر گذاشت به طوری که تعداد گردشگران به میزان 72 درصد کاهش یافت.

اروپا دومین منطقه در سراسر جهان بود که از کرونا متضرر شد به طوری که بخش گردشگری آن شاهد افت 66 درصدی شد این در حالی است که آمریکای شمالی و جنوبی شاهد کاهش 55 درصد و آفریقا و خاورمیانه نیز 57 درصد بوده است.

در همین حال، ده ماه پس از اعلام نمودار شدن ویروس کرونا در چین، بیش از نیمی از مبتلایان جهانی بیماری کووید19 در آمر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا 460 میلیارد دلار به بخش گردشگری جهان زیان وارد کرد

کرونا 460 میلیارد دلار به بخش گردشگری جهان زیان وارد کرد