مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 12:202020-09-16اقتصادي

انتقاد از ایجاد فقط 9 هزار شغل طی 6 ماه در شهرستان کرمان


طی شش ماهه نخست سال جاری برای بیش از 9 هزار نفر اشتغال ایجاد شده اما این تعداد اشتغال مناسب و در حد و شأن شهرستان کرمان به عنوان مرکز استان نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازهستیم با بحران های مختلف اقتصادی روبرو هستیم.

وی افزود: بسیاری از کارخانجات کارگاه های تولیدی به ویژه کارگاه های کوچک گرفتار رکود اقتصادی شده و تعداد بسیار زیادی از نیروهایشان بیکار شده اند و با اینکه بخش زیادی از آنها بیمه بیکاری دریافت می کنند اما این بیمه مدت کوتاهی است و از سویی شاید بخشی از آنها دیگر به کار باز نگردند.

فرماندار کرمان گفت: افرادی که در این شرایط بیکار شده اند باید مورد توجه واقع شوند و در راستای حمایت از آنان باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کنیم.

بابایی تصریح کرد: یکی از شیوه های که دولت در راستای کاهش بیکاری می تواند از آن استفاده کند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت با باز پرداخت طولانی مدت به متقاضیان کارهای تولیدی است.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی مرتبط با تخصص آن دستگاه، تعهداتی در راستای ایجاد اشتغال از طریق جذب نیروی کار یا معرفی جهت دریافت تسهیلات دارند ضمن اینکه بانک های عامل نیز موظف به پرداخت تسهیلات برابر دستورالعمل های دولت در این رابطه هستند اما معیار راستی آزمایی در این خصوص تأمین اجتماعی و ملاک اشتغال تعداد افراد بیمه شده می باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از ایجاد فقط 9 هزار شغل طی 6 ماه در شهرستان کرمان

انتقاد از ایجاد فقط 9 هزار شغل طی 6 ماه در شهرستان کرمان