مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 13:402020-09-16اقتصادي

مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از اتمام عملیات اجرایی ساخت مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه تاپایان سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهران نظری ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک اعضای استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه طرح های ستاد احیا افزود: تأسیس مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه یکی از طرح های مهم سازمان است که با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی با اعتبار 4.

5 میلیارد تومان در حال ساخت است که تا سه ماه آینده به اتمام و بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه تمامی وظایف ستاد احیای دریاچه ارومیه به مرکز آینده پژوهی واگذار می شود، گفت: این مرکز در بحث احیای دریاچه ارومیه فعال بوده و وظیفه رصد استان های حوضه دریاچه ارومیه برای پیشبرد اهداف احیا را برعهده دارد.

وی کاهش کانون ریزگردهای نمکی، تأمین حق آبه مورد نیاز دریاچه را از مهمترین اقدامات و طرح های محیط زیست استان در زمینه احیای دریاچه عنوان کرد و افزود: در 480 هکتار از اراضی استان که کانون ریزگرد هستند درخت و درختچه کاشته شده و در 45 هکتار از منطقه جبل کندی عملیات مالچ پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دریاچه ارومیه دارای تنوع زیستی بی نظیری است و خشک شدن آن مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: مهمترین نیاز ما در بحث محی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود

مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه امسال افتتاح می شود