مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 13:452020-09-16اقتصادي

6 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد


معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی از رهاسازی 6 میلیارد مترمکعب آب از سوی سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یاسر رهبر دین چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در نشست خبری ارائه گزارش در خصوص عملکرد احیای دریاچه ارومیه افزود: از 7 سد بوکان، شهر چای، زولا، حسنلو، ساروق، مهاباد و دریک با اولویت آب شرب و محیط زیست تاکنون 6 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مؤثر شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در انتقال مناسب و به موقع آب به پیکره دریاچه، افزود: از سال 93 تاکنون 101 کیلومتر لایروبی در رودخانه های باراندوز، روضه، مهاباد، زولا و گدار انجام شده و 15 کیلومتر نیز در حال انجام است.

رهبردین در خصوص رهاسازی آب از سدها به دریاچه ارومیه یاد آور شد: فقط در سال جاری یک میلیارد و 400 متر مکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه رها سازی شده است که در مجموع با اولویت آب شرب و محیط زیست تا کنون میزان رهاسازی از سدهای استان 6 میلیارد متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه افزایش راندمان در شبکه بهره برداری از دیگر اقدامات آب منطقه ای استان است، خاطر نشان کرد: در صورت تخصیص اعتبار، عملیات لایروبی و ساما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد

6 میلیارد مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد