مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 04:202020-09-17پزشكي

فرهنگ غذایی پیوندخورده با طبیعت در فنلاند


فنلاند در کنار جاذبه های طبیعی و گردشگری خود، فرهنگ خاصی در سرو غذا دارد که برای گردشگران چشیدن طعم غذاهای فنلاندی می تواند یک جاذبه جدید بوده و تجربه ای هیجان نگیز و متفاوت را به همراه داشته باشد.

- فرهنگ غذایی این کشور با چاشنی های طبیعی در نواحی شمالی پیوند خورده و حکایت از زندگی مردمانی دارد که معیشتان با طبیعت عجین شده است، پس این کشور به دلیل دارا بودن دریاچه ها و جنگل های فراوان منبع سرشاری از سبزیجات، غذاهای دریایی و میوه های وحشی است.

علاوه بر مواد اولیه مورد استفاده فنلاندی ها روش پخت و پز آن ها نیز تفاوت بسیاری با برخی از کشورها مخصوصا ایران دارد و مردم کشور ما در سفر به فنلاند تجربه های جدیدی در چشیدن غذاهای مختلف پیدا خواهند کرد.

از لیست غذاهای کشور فنلاند می توان به خوراک گوشت گوزن ، کالاکوکو ، نان لیپاجوتسو ، سوپ سوسیس ، دلمه کلم و ماستیکاپیراکا اشاره کرد.

خوراک گوشت گوزن فنلاند از آن جا که کشوری سردسیر است و جمعیت زیادی از گوزن های شمالی در این منطقه زندگی می کنند، گوشت گوزن نقش مهمی در آشپزی مردم فنلاند ایفا می کند.

گوشت گوزن یکی از اصلی ترین مواد غذایی پروتیینی در فنلاند به حساب می آید که نشان دهنده تمایز سلیقه مردم این کشور با دیگر کشورها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ غذایی پیوندخورده با طبیعت در فنلاند

فرهنگ غذایی پیوندخورده با طبیعت در فنلاند