مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 04:352020-09-17فرهنگي

شعر و ادب فارسی، جلوه بارزی از تلفیق زیبای فرهنگ و هنر کشور ماست


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، با صدور پیامی، 27شهریور، روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار را گرامیداشت.

- متن پیام به شرح ذیل است؛ متن این پیام به شرح ذیل است: 27شهریور، سالروز درگذشت استاد سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است که بعنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است و این روز عزیز، فرصت مغتنمی برای توجه و پاسداشت زبان و ادبیات فارسی است.

تاریخ این سرزمین پرگهر، مشحون از گنجینه های ادبی است که از روح پاک ادیبان و شاعران عارف و چیره دست آن، سرچشمه گرفته و با حکمتهای نغز و پرمغز، ممزوج گشته و طی قرون و سالهای متمادی، دل تشنگان معرفت و هدایت را سیراب و راضی می نماید.

غنای ادبیات فارسی و ملاحت طبع ادیبان و شاعران ایرانی، موجب شده تا ادبیات فاخر این سامان، مرز های جغرافیایی را درنوردیده و در فرهنگ و دل سایر ملل و ادب دوستان خارجی نیز رسوخ کند و به حق ظرفیت و جایگاه شعر و ادب فارسی، بیش از اینهاست و بر ماست تا بهره گیری از تمامی ظرفیتهای موجود، شعر و ادب فارسی را که جلوه بارزی از تلفیق زیبای فرهنگ و هنر کشور ماست به جویندگان حکمت و ارباب فرهنگ و هنر جهان، معرفی و عرضه بداریم.

ادبیات ایران زمین، همواره حاوی متون حکمت آموز و غنای والایی بوده که علاوه بر نوازش دل و روح، پردازش عقل و فکر مخاطب را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر و ادب فارسی، جلوه بارزی از تلفیق زیبای فرهنگ و هنر کشور ماست

شعر و ادب فارسی، جلوه بارزی از تلفیق زیبای فرهنگ و هنر کشور ماست