مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 06:152020-09-17اقتصادي

دلایل عدم رونق چهارمین بورس کشور از زبان یک کارشناس


یک کارشناس بازار سرمایه دلایل عدم رونق بورس انرژی را تشریح کرد.

- یک کارشناس بازار سرمایه دلایل عدم رونق بورس انرژی را تشریح کرد.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با ایسنا، درمورد اینکه بورس انرژی آنطور که باید و شاید رونق ندارد، توضیح داد: دلایل عمده و موثر درمورد اینکه چرا بورس انرژی رونق ندارد، شرکت های برق منطقه ای، توانیر و در بعد فراورده های نفتی، شرکت ملی نفت است.

تا زمانی که ذهنیت این دو قطب بزرگ و فعال انرژی در کشور درمورد بورس انرژی به این شکل باشد و به اندازی کافی در این حوزه نقش آفرینی نکنند، بورس انرژی به میزان بورس و فرابورس رونق نخواهد داشت.

وی ادامه داد: حتی در برخی از ابعاد شاهد این هستیم که برخی اوراقی که مبتنی بر محصولات مورد معامله در بورس انرژی منتشر میشود یا در فرابورس یا در بورس معامله می شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: دلیل عمده این اتفاق برمیگردد به افرادی که می توانند فعالیت لازم را داشته باشند اما ندارند و تا زمانی که در کنار وضع قوانین و مقررات سهام داران عمده حضور مناسب و پررنگ نداشته باشند نتیجه کار همین است.

بر اساس این گزارش، شرکت بورس انرژی ایران با هدف ساماندهی، پذیرش، نظارت و تسهیل انجام معاملات حامل‏های انرژی و اوراق بهادار مبتنی بر حامل‏های انرژی، فراهم آوردن دسترسی غیر تبعیض آمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل عدم رونق چهارمین بورس کشور از زبان یک کارشناس

دلایل عدم رونق چهارمین بورس کشور از زبان یک کارشناس