مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 07:152020-09-17اجتماعي

حفاظت از محیط زیست با مشارکت سمن ها موثرتر خواهد بود


معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان همدان بابیان اینکه حفاظت از محیط زیست با مشارکت سمن ها موثرتر خواهد بود، گفت: ظرفیت سمن های زیست محیطی باید بکار گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ؛ عادل عربی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست هم اندیشی سمن های محیط زیستی همدان که با موضوع طرح تفصیلی شهر همدان و اقدامات زیست محیطی آن برگزار شد، گفت: همدان با داشتن شهری با قدمت و جامعیت بالا می تواند در اجرای طرح شهر سبز پایدار اثرگذار بوده و الگویی برای دیگر شهرها باشد.

عربی افزود: با توجه به پیشینه زیست محیطی و تاریخی شهر همدان، انتخاب این شهر به عنوان پایلوت نخستین شهر سبز ایران اقدام بسیار ارزشمندی است.

عربی با تأکید بر ضرورت پرداختن به توسعه پایدار در شهرها عنوان کرد: کیفیت زندگی در دنیای امروز حائز اهمیت است و اگر نتوانیم کیفیت زندگی مطلوب داشته باشیم بدون شک حق شهروندی را رعایت نکرده ایم.

وی با بیان اینکه سلامت در یک محیط زیست سالم امکانپذیر خواهد بود، افزود: در اصل 50 قانون اساسی کشور به توسعه پایدار توجه ویژه ای شده و این نشان از فرهنگ ارزشمند ایرانی- اسلامی است اما به دلایل زیاد از جمله عدم نگاه به توسعه پایدار، بخشی نگری و عدم وجود مدیریت یکپارچه هم اکنون در حوزه محیط زیست در فعالیت های توسعه ای با مشکلات متعددی روبه رو هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت از محیط زیست با مشارکت سمن ها موثرتر خواهد بود

حفاظت از محیط زیست با مشارکت سمن ها موثرتر خواهد بود