مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-17اقتصادي

ارزآوری 33میلیون دلاری صادرات میگو/تولید گلستان به 6هزارتن می رسد


مدیرکل شیلات گلستان از ارزآوری 33 میلیون دلاری صادرات میگو از گلستان خبر داد و گفت: با تکمیل ظرفیت تولید فاز یک و دو مجتمع گمیشان تولید میگو در استان به بیش از 6 هزار تن می رسد.

- سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تولید انبوه میگو در گلستان از سال 90 با بهره برداری از بخشی از فاز نخست مجتمع گمیشان آغاز شده و امسال در دهمین سال تولید انبوه محصول قرار داریم.

وی افزود: سال گذشته بیماری لکه سفید به مزارع پرورش میگوی استان خسارت زد اما با رعایت پروتکل ها تاکنون مزارع عاری از بیماری بوده و امید داریم بتوانیم پرورش امسال را بدون بیماری به پایان برسانیم.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه امسال 24.

5 مزرعه فعال است و پیش بینی می کنیم بین 550 تا 600 تن میگو تولید و برداشت شود، ادامه داد: در صورت انجام این موفقیت (پرورش بدون بیماری امسال) پیش بینی می کنیم سال آینده با جهش تولید همراه بود و تولید به بیش از پنج هزار تن برسد.

وی با این توضیح که در صورت تولید پنج هزار تن میگو در سال آینده 85 درصد آن (حدود چهار هزار تن) صادر می شود، اضافه کرد: هم اکنون میگوی گلستان به پنج یا شش کشور دنیا از جمله چین، کره، روسیه و چند کشور اروپایی صادر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 33میلیون دلاری صادرات میگو/تولید گلستان به 6هزارتن می رسد

ارزآوری 33میلیون دلاری صادرات میگو/تولید گلستان به 6هزارتن می رسد