مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 12:052020-09-17سياسي

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه های زنجیره علم تا عمل


دکتر محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، - دکتر محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، بر ضرورت توجه متوازن و متناسب به تمامی حلقه های زنجیره علم تا عمل تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیف در این کنگره ملی با اشاره به اکوسیستم ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار داشت: در کشور فرصت ها و امکانات فراوانی از جمله وجود ذخایر معدنی متنوع و گسترده، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی وجود دارد.

از نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور می توان به افزایش اشتغال، کاهش آلودگی محیط زیست، مدیریت مصرف منابع آب و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد که با استفاده از برقراری یک ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، می توان پاسخ گوی این نیازها بود.

وی در ادامه افزود: عوامل مختلفی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله قوانین و امور حقوقی، قطب های علمی، کارآموزی و کارورزی و مراکز رشد و نوآوری وجود دارند که هر یک به تنهایی فعالیت های خوبی را انجام می دهند، اما برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نیازمند آن هست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه های زنجیره علم تا عمل

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه های زنجیره علم تا عمل