مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 13:452020-09-17اقتصادي

آغاز کشت اولین موسیر در آذربایجان شرقی


معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز کشت اولین موسیر در استان خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز کشت اولین موسیر در استان خبر داد.

صابر بیگ لک ضمن بیان این مطلب افزود: کشت موسیر برای اولین بار به صورت پایلوت در شهر باسمنج شهرستان تبریز و شهرستان های حوزه دریاچه اورمیه هم چون اسکو و مراغه در راستای اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان قرار دارد.

وی با اشاره به تاکید ریاست سازمان مبنی بر کاشت گیاهان دارویی در حوزه دریاچه اورمیه در جهت اصلاح الگوی کشت، ادامه داد: کشت موسیر در ارتفاعات بالای 1800 متر امکان پذیر بوده و از لحاظ فیزیولوژی گیاهی، نیاز حرارتی موسیر در ارتفاع بالای 1800 متر تامین می شود لذا کشت این گیاه در ارتفاعات حوزه دریاچه اورمیه و سایر مناطق مرتفع استان از جمله شهرستان های اهر، مرند، کلیبر، هوراند، بستان آباد و سراب در سال های آتی جزو برنامه کاری سازمان قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که موسیر به لحاظ اقتصادی گیاهی ارزشمند و پرسودده است، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم موسیر در بازار حدود 40 الی 45 هزار تومان است، تناژ برداشت این محصول نزدیک به 20 تن در هکتار بوده و متوسط عملکرد آن 15 تن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت اولین موسیر در آذربایجان شرقی

آغاز کشت اولین موسیر در آذربایجان شرقی