مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 17:102020-09-17فرهنگي

پیام سیدعباس صالحی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام سیدعباس صالحی که در آیین بزرگداشت این روز و استاد شهریار از سوی حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد، - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام سیدعباس صالحی که در آیین بزرگداشت این روز و استاد شهریار از سوی حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی قرائت شد، به شرح زیر است:به نام خداوند جان و خردزبان، مظهر وحدت و همبستگی و تحکیم مبانی ملت و پاسداشت آن، موجب استقلال ملی و تاریخ این کشور چندین هزار ساله است.

زبان مادری سرزمین فرهنگمدار و هنر پرور ما، ایران، سرشار از جلوه های احساس و عواطف انسانی و تجلیگاه فرهنگ، دین، آیین، اسطوره، تاریخ و هویت ملی ماست که آشنایی با زوایای گوناگون آن برای هر فارسی زبانی شایسته و نیکوست.

شعر فارسی، عصاره رنج و لذت، بیم و امید، پژمردگی و بالندگی، بیداد و داد و عشق و بندگی است که با الهام شاعرانه، به دیوان و دفتر و زبان مشترک شاعران این مرز و بوم نقش بسته است.

از پس قرن ها و اعصار، سپهر ادب فارسی در مقابل گزند تند باد های حوادث، مقاوم مانده و از کرانه های فرا رود تا نیل و سند و گاهی میان اروند و هیرمند و آسیای میانه و تا چین و ماچین رواج و رونق یافته و مرز های جغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام سیدعباس صالحی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی

پیام سیدعباس صالحی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی