مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-19اقتصادي

قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود/ خرید 8 میلیون تن گندم در کشور


دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود، گفت: امسال 8 میلیون تن گندم خریداری شده است.

- علی خانمحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در کشور در روزهای پایانی خود قرار دارد و تاکنون 8 میلیون و 280 هزار تن گندم خریداری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه پیش بینی خرید گندم در سال جاری 14 میلیون تن بوده است، گفت: پیش بینی خرید تا آخرین روز برداشت 10 میلیون تن است که میزان خرید آن 5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک ها است، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است، گفت: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت خرید دقت می شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می شود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر خرید گندم در بسیاری از سایت ها به پایان رسیده است، گفت: خرید فقط در برخی استان ها و خرمن کوب ها در حال انجام است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره قیمت خرید گندم در سال زراعی جدید نیز گفت: طبق نرخ اعلامی قیمت پیشنهاد بنیاد ملی گندم 5 هزار و 200 تومان، شورای اقتصاد 4 هزار و 500 تومان و نظام صنفی 7 هزار تومان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود/ خرید 8 میلیون تن گندم در کشور

قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود/ خرید 8 میلیون تن گندم در کشور