مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 08:252020-09-19اجتماعي

قدیمی ترین ناهمواری های زهره دارای لایه های آتشفشانی هستند


مناطق به شدت ناهموار تغییر شکل یافته سیاره زهره یا تسِریا (Tesserae) از نظر زمین شناسی پیچیده ترین مناطقی هستند که در سیاره زهره دیده می شوند.

- قدیمی ترین ناهمواری های زهره دارای "لایه های آتشفشانی" هستند مناطق به شدت ناهموار تغییر شکل یافته سیاره زهره یا "تسِریا"(Tesserae) از نظر زمین شناسی پیچیده ترین مناطقی هستند که در سیاره زهره دیده می شوند.

مطالعات چینه نگاری بر روی ناهمواری های تسریا ثابت می کند که آنها بطور مداوم به صورت محلی و حتی در سطح سیاره ای به عنوان قدیمی ترین ماده در یک سیاره با میانگین سن دهانه سطحی 750 میلیون سال ظاهر می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، یک مطالعه جدید که تاریخ زمین شناسی مبهم و معماگونه این سیاره را روشن می کند، نشان داده است که برخی از قدیمی ترین ناهمواری های زهره، معروف به تسریا، دارای لایه هایی هستند که به نظر می رسد با فعالیت های آتشفشانی مرتبط هستند.

این مطالعه نشان داده است که بخش قابل توجهی از تسریا دارای نواحی لایه ای هستند.

پال برن (Paul Byrne) دانشیار علوم سیاره ای در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و نویسنده اصلی این مطالعه گفت: به طور کلی دو توضیح برای تسریا وجود دارد یا اینکه آنها از سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند یا همتای پوسته قاره ای زمین هستند که لایه های کشف ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدیمی ترین ناهمواری های زهره دارای لایه های آتشفشانی هستند

قدیمی ترین ناهمواری های زهره دارای لایه های آتشفشانی هستند