مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 09:552020-09-19سياسي

صدور مجازات حبس و جریمه برای متخلفان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در تربت حیدریه


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: با دستور مقامات قضایی مجازات شدیدی برای متجاوزان به آثار تاریخی که در محدوده شهرستان تربت حیدریه دستگیرشده بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی علی محمدی امروز گفت:علاوه بر صدور مجازات برای حفاران غیرمجاز، با حکم دستگاه قضا برای فرد تورگردانی که در اوایل ماه جاری اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز کرده بود، حکم جریمه صادر شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری مردم و اعضای انجمن میراث فرهنگی و مساعدت نیروهای انتظامی و امنیتی،  از ابتدای سال چندین حفارغیرمجاز دستگیرشده اند که پرونده آن ها  در حال طیمراحل قضایی است.

  رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه با اشاره به ماده 562 قانون مجازات اسلامی اظهار کرد: بر اساس این قانون هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

  محمدی یادآور شد: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجازات حبس و جریمه برای متخلفان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در تربت حیدریه

صدور مجازات حبس و جریمه برای متخلفان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در تربت حیدریه