مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:002020-09-19بين الملل

آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم میان اسراییل و لبنان است


در یک گزارش اسراییلی عنوان شد که واشنگتن شرایط را به سمت آغاز مذاکرات مستقیم میان اسراییل و لبنان در مورد مرزهای دریایی سوق می دهد تا طرفین به توافقی در مورد مساله حفاری گاز تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، طبق گزارشی که توسط سایت عبری زبان واللا در روز جمعه منتشر شد، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه دست به تلاش های بسیاری و آمد و شدهای ماراتونی میان بیروت و تل آویو می زند.

در این گزارش آمده است: طی هفته های اخیر، بعد از انفجار فاجعه بار در بندر بیروت، بحران اقتصادی در لبنان، انتقادهای داخلی از حزب الله؛ دولت آمریکا تصمیم گرفت تلاش ها برای آغاز مذاکرات میان اسراییل و لبنان را از سربگیرد.

طبق این گزارش، شنکر در هفته جاری به اسراییل رفت و با یوفال شتاینتس، وزیر انرژی اسراییل که نماینده دولت این رژیم در پرونده گاز در دریای مدیترانه است، دیدار کرد.

وی همچنین با گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسراییل که شریکی در این تماس ها است، دیدار کرد.

در این گزارش آمده است که شنکر پیشتر نیز با شتاینتس و اشکنازی در سفر چند هفته قبلش به اسراییل دیدار کرده بود که پس از آن، به بیروت رفته و در آنجا با اعضای برجسته ای در دولت انتقالی دیدار کرد تا با آنها به توافقی دست یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم میان اسراییل و لبنان است

آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم میان اسراییل و لبنان است