مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 10:302020-09-19اقتصادي

غربت یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی/لزوم رعایت استانداردهای تولید


رییس اتاق بازرگانی بیرجند با بیان اینکه زرشک به عنوان یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی ناشناخته مانده است، گفت:برای توسعه صادرات باید استانداردهای جهانی در تولید و برداشت رعایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محسن احتشام پیش از ظهر شنبه در جلسه کمیسیون کشاورزی، صنایع غذایی و آب اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر اینکه امروز هر تولید کننده برای ورود به بازار جهانی ملزم به رعایت استانداردها است، افزود: میزان باقی مانده سموم در زرشک، زعفران و عناب باید همواره مورد توجه کشاورزان باشد.

وی خواستار توجه کشاورزان به میزان مصرف سم در محصولات شد، افزود: کشاورزان با تولید محصول ارگانیک می توانند دو برابر قیمت کنونی سود کنند.

احتشام با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران ارگانیک و عاری از سم 30 میلیون تومان از کشاورز خریداری می شود، اظهار کرد: مصرف سم در دیگر محصولات کشاورزی باید به حداقل برسد در غیر این صورت در زمینه صادرات با استانداردهای کشورهای جهانی با مشکل رو به رو می شوند.

رییس اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: خرده فروشان و عمده مالک ها در مراحل کاشت، داشت، برداشت و خشک کردن محصولات کشاورزی مراقبت های لازم را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربت یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی/لزوم رعایت استانداردهای تولید

غربت یاقوت سرخ ایران در بازارهای جهانی/لزوم رعایت استانداردهای تولید