مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 02:302020-09-19سياسي

شاید انتخابات 1400 مثل انتخابات 76 شود؛ لاریجانی مثل ناطق نوری می شود؟


به نظر می رسد هرچه در جبهه اصولگرایی انشقاق های درونی بیشتر می شود، اصلاح طلبان به سمت وحدت نظری و عملی حرکت می کنند و دست کم تا اینجای کار و پیش از تشکیل سازوکار انتخاباتی، - به یک وحدت رأی درباره چگونگی ورود کلی و نه مصداقی به انتخابات دست یافته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق در شماره امروز خود نوشت: سیاست ائتلاف یا اصرار بر هویت اصلاح طلبی، دوگانه ای است که از سال 92 تاکنون به طور جدی در عالم سیاست مطرح شده است.

سال 92 اصلاح طلبان برای برون رفت از فضای بسته سیاسی بعد از انتخابات سال 88، کوشیدند با حمایت از یک شخصیت اصولگرا و البته میانه رو، باز به صحنه رسمی سیاست ایران بازگردند؛ هرچند نه به طور کامل و صرفا با قناعت به تأثیرگذاری در نتیجه انتخابات.

این سیاست در دو مقطع مهم دیگر، یعنی در انتخابات مجلس دهم در سال 94 و در انتخاب مجدد حسن روحانی در سال 96 نیز تکرار شد که در هر کدام از این مقاطع، اصلاح طلبان با حمایت صریح سید محمد خاتمی توانستند خواسته خود را به کرسی بنشانند و اصولگرایان رادیکال را مغلوب خود کنند؛ اما هرچه پیش رفت، فعل و انفعالات سیاسی و اجرایی، مردم و سپس اصلاح طلبان منتقد دولت را به این نتیجه رساند که دیگر نباید با گزینه های بینابینی وارد عرصه شد؛ زیرا ممکن است شخصیت اصولگرای میانه رو مطالبات اصلاح طلبانه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاید انتخابات 1400 مثل انتخابات 76 شود؛ لاریجانی مثل ناطق نوری می شود؟

شاید انتخابات 1400 مثل انتخابات 76 شود؛ لاریجانی مثل ناطق نوری می شود؟