مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-19سياسي

سکوت سینما نسبت به شهریور 1320/ این حق ایران است که مصیبت هایش روایت شوند


عجیب نیست که نسل جوان ما نباید هیچ سند تصویری از ماجرای عجیب و دردناک اشغال ایران در شهریور 1320 به یاد بیاورد و به نوعی مارپیچ سکوت درباره آن وجود دارد؟ -   خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: در مناسبت های تقویمی شهریورماه، سوم شهریور روز اشغال ایران توسط متفقین در میانه جنگ دوم جهانی است و 21 شهریور روز ملی سینما.

در این گزارش که به همت مریم انصاری گردآوری شده است، ابتدا نگاهی تاریخی به ماجرای اشغال ایران توسط متفقین داریم و پس از آن، مروری مختصر بر نحوه تعامل سینما یا چنین حوادث تاریخی.

* اشغال ایران با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1318 شمسی (1939 میلادی) اغلب کشورهای جهان به حمایت از متفقین یا متحدین مجبور شدند، در این میان کشور ایران، سیاست بی طرفی در پیش گرفت.

پس از حمله آلمان به شوروی، شوروی در مقابل حملات برق آسای ارتش آلمان، به اسلحه، مهمات و دارو احتیاج مبرمی داشت و انگلیسی ها نیز می خواستند، به هر قیمتی شده، خطوط ارتباطی بین خلیج فارس و سرحد شوروی را حفظ کنند تا بدین وسیله هم مهمات و وسایل جنگی مورد نیاز شوروی ها را به جبهه آنها برسانند و هم اگر احتمالا شوروی شکست خورد، بتوانند راساً از چاههای نفت خاورمیانه و خطوط ارتباطی هند، دفاع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت سینما نسبت به شهریور 1320/ این حق ایران است که مصیبت هایش روایت شوند

سکوت سینما نسبت به شهریور 1320/ این حق ایران است که مصیبت هایش روایت شوند