مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:352020-09-22اجتماعي

چرا کودکان از تحصیل باز می مانند؟


مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل با برشماری عوامل مهم و تاثیرگذار در بازماندگی از تحصیل، گفت: «طبق آمار منتشر شده سال گذشته در کل کشور 14 میلیون و 600 هزاردانش آموز مشغول به تحصیل داشتیم»، - ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل با برشماری عوامل مهم و تاثیرگذار در بازماندگی از تحصیل، گفت: طبق آمار منتشر شده سال گذشته در کل کشور 14 میلیون و 600 هزاردانش آموز مشغول به تحصیل داشتیم ، به جرات می توان گفت پوشش تحصیلی دانش آموزان لازم التعلیم در پایان سال تحصیلی کمتر از 90 درصد است .

برای راستی آزمایی آن هم می توان آمار سامانه سناد دانش آموزی را با آمار دانش آموزان لازم التعلیم ثبت احوال مقایسه تطبیقی کرد.

محمد ملاکی، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل معتقد است مسئله اول در بازماندگی کودکان از تحصیل عامل اقتصادی و فقر نیست.

او ادامه می دهد، بر اساس پژوهش های ما اولین عامل موثر در بازماندگی کودکان از تحصیل عامل اجتماعی است و افرادی که از خاستگاه اجتماعی بالاتر برخوردار هستند، دسترسی بهتری به مدارس دارند.

وی همچنین یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در بازماندگی کودکان از تحصیل را نهاد آموزش و پرورش برمی شمرد و در رابطه با دلیل آن می گوید شاید علت این است که قوانین ناظر بر آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کودکان از تحصیل باز می مانند؟

چرا کودکان از تحصیل باز می مانند؟