مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 06:152020-09-22اقتصادي

روند رو به زوال 20 ساله ی آبخوان های خاتم یزد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خشکسالی های متوالی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر، طی 20 سال گذشته روند رو به زوال آبخوان های خاتم را رقم زده اند.

- ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: خشکسالی های متوالی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر، طی 20 سال گذشته روند رو به زوال آبخوان های خاتم را رقم زده اند.

محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت منابع آب شهرستان خاتم که در راستای رویداد آبی برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسئله آب و حفاظت از این منابع، اظهار کرد: شهرستان خاتم در کنار شهرستان ابرکوه، قطب های کشاورزی استان را تشکیل می دهند که متاسفانه از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: خشکسالی های پی در پی از یک سو و افزایش چاه ها از سوی دیگر، طی 20 سال گذشته روند رو به زوال آبخوان های خاتم را رقم زده اند به نحوی که براساس آماربرداری ها کیفیت و کمیت این منابع به شدت تحت الشعاع برداشت ها قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که اختلال در تامین آب مورد نیاز شهرستان خاتم، مسئولان مربوطه را نگران کرده است، گفت: اگر روند برداشت ها و کسری مخازن به همین شکل ادامه یابد، در آینده ای نزدیک امکان تامین آب وجود نخواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به زوال 20 ساله ی آبخوان های خاتم یزد

روند رو به زوال 20 ساله ی آبخوان های خاتم یزد