مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 07:052020-09-22سياسي

روایت ابووهب از نقش محوری گیلان در دفاع مقدس


روایت مستندی از سردار شهید همدانی در تاریخ شفاهی اسناد انقلاب اسلامی باقی مانده که نقش محوری مردم و نماینده ولی فقیه آن زمان در گیلان را در دفاع مقدس تبیین کرده است.

- پیغام فتح  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، نقش بی بدیل رزمندگان از اقصی نقاط کشور در دفاع مقدس یکی از ویژگی های برجسته دفاع مقدس است و در تاریخ ایران برای همیشه به عنوان یک سند پرافتخار و عزتمند می درخشد.

ازآنجاکه تجاوز رژیم بعث عراق در سال های نخست پس از تشکیل انقلاب اسلامی ایران بر کشور با حمایت های همه جانبه کشورهای منطقه و استکباری تحمیل شد، زیرساخت های دفاعی و تهاجمی داخل بسیار محدود بود و بعضاً می توان گفت در مقابل هجمه تهاجم دشمن ایران چیزی برای دفاع از خود نداشت.

هم چون سطح دفاعی کشور، استان گیلان نیز زیرساخت مناسبی در حوزه دفاعی و پشتیبانی نداشت و سطح تشکلات منسجم آن در پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس تنها در حد نیروی انسانی جان برکف بود، هرچند ساختار و سازمانی که بتواند این نیروها را هماهنگ و هدایت کند بسیار کم بود.

سردار شهید حاج حسین همدانی در برهه ای از تاریخ دوران دفاع مقدس در نهاد انقلابی سپاه گیلان مشغول بود.

وی در بخشی از خاطرات خود که در گنجینه تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده، در روایتی به نقش مردم و روحانیت گیلان در تشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ابووهب از نقش محوری گیلان در دفاع مقدس

روایت ابووهب از نقش محوری گیلان در دفاع مقدس