مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 07:552020-09-22سياسي

بررسی چگونگی افول آمریکا از نگاه استاد مطالعات چین دانشگاه تهران


استاد مطالعات چین دانشگاه تهران در پیش همایش «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده» گفت دوران طلایی ایالات متحده به پایان رسیده و دوران افول آمریکا پس از دوره ریاست جمهوری «بیل کلینتون» کلید خورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دکتر حامد وفایی ، استاد مطالعات چین دانشگاه تهران در پانزدهمین پیش همایش بین المللی افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده به ایراد سخنرانی پرداخت.

این پیش همایش با عنوان افول ایالات متحده از منظر آمریکاشناسی به میزبانی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران این حوزه در تهران برگزار شد.

  دکتر وفایی در ابتدای سخنان خود با اشاره به جایگاه آمریکا در گذشته و حال گفت: افول جایگاه آمریکا در مدیریت جهانی و افول جایگاه اقتصادی آمریکا دو موردی است که در سال های اخیر در نگاه اندیشمندان چینی، مورد توجهی جدی قرار گرفته و دیدگاه ها، مباحث و مقالات فراوانی حول این موضوع شکل گرفته است.

وی افزود: درکتابی تحت عنوان متحد شدن جهان و تحقق مارکسیسم به قلم یک اندیشمند چینی، نگارنده از چرخه عمر محصول صحبت می کند و معتقد است هر محصولی اعم از خوراکی، ایده تا ساختار سیاسی یک حکومت، سه مرحله رشد، بلوغ و افول را پشت سر می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی چگونگی افول آمریکا از نگاه استاد مطالعات چین دانشگاه تهران

بررسی چگونگی افول آمریکا از نگاه استاد مطالعات چین دانشگاه تهران