مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-22اقتصادي

زعفران، 70 درصد ارزش کل صادرات ادویه را به خود اختصاص داده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از گمرک، سخنگوی گمرک گفت: در دنیا اقلام مختلف ادویه اعم از زردچوبه، فلفل، دارچین، زنجبیل و… تولید می شود و کشور هایی مانند هندوستان، - یک مقام مسئول گفت: در 5 ماه اول سال 99، 17 هزار و 810 تن انواع ادویه به ارزش 94 میلیون و 567 هزار و 581 دلار صادر شده که زعفران، 70 درصد ارزش کل صادرات ادویه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از گمرک، سخنگوی گمرک گفت: در دنیا اقلام مختلف ادویه اعم از زردچوبه، فلفل، دارچین، زنجبیل و… تولید می شود و کشور هایی مانند هندوستان، اندونزی، سنگاپور و مالزی در تولید این محصولات پیشرو هستند.

خوشبختانه کشورمان در این خصوص و طی چند سال اخیر در تولید و صادرات انواع ادویه رشد قابل توجهی را شاهد بوده است، ضمن آنکه کارخانجات، صنایع تولیدی مواد غذایی و حتی ارگان های پزشکی نیز از دیگر مصرف کنندگان بزرگ این نوع از مواد غذایی هستند.

آمار صادرات این محصولات کشورمان بیانگر رشد صادرات ادویه است بطوری که در 5 ماه اول سال جاری بیش از 17 هزار و 810 تن انواع ادویه، به ارزش 94 میلیون و567 هزار و 581 دلار صادرشده است.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: ایران به 43 کشور جهان صادرات ادویه داشته است که این کشور ها شامل آذربایجان، انگلستان، استرالیا،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زعفران، 70 درصد ارزش کل صادرات ادویه را به خود اختصاص داده است

زعفران، 70 درصد ارزش کل صادرات ادویه را به خود اختصاص داده است