مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-22فرهنگي

تجربه رویای پرهیجان در موزه «سالوادور دالی»


بازدید از آثار هنری تاریخی برای هر فردی می تواند هیجان انگیز باشد، دیدن آثار ماندگاری که از قرن ها پیش به یادگار مانده بی شک سفری در زمان را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد، - ایسنا/خراسان رضوی بازدید از آثار هنری تاریخی برای هر فردی می تواند هیجان انگیز باشد، دیدن آثار ماندگاری که از قرن ها پیش به یادگار مانده بی شک سفری در زمان را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد، موزه ها نیز به دلیل توانایی شان در حفظ تاریخ، هنر و تحریک حس زیبایی شناسی انسان نقشی منحصربه فرد دارند.

موزه- تئاتر دالی که به عنوان یکی از عجیب ترین موزه ‍ های جهان شناخته می شود، در شهر فیگرس اسپانیا واقع شده و ساختمان آن در ابتدا سالن تئاتر مورد علاقه دالی بوده است.

ماجرای احداث موزه این گونه است که اواخر دهه 1930 که سالن تئاتر شهر فیگرس در جنگ داخلی اسپانیا بر اثر آتش سوزی از بین رفت، دالی در سال 1960 تصمیم گرفت با همکاری شهرداری ساختمان این بنا را تعمیر و به موزه تبدیل کند.

از آن جایی که سالوادور دالی به دلیل نقاشی های غیر عادی اش در بین هنرمندان جهان شناخته می شود، سعی کرده این غیر عادی بودن را در محوطه موزه خودش نیز به تصویر بکشد.

او با پر کردن محوطه موزه با برخی از منحصربه فردترین آثارش نظیر نقاشی هایی که به نظر می رسد از زوایای مختلف تغییر می کنند، مانن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه رویای پرهیجان در موزه «سالوادور دالی»

تجربه رویای پرهیجان در موزه «سالوادور دالی»