مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 09:402020-09-23فرهنگي

نام قریب در تاریخ ادب فارسی ماندگار می ماند


مسئول میز تاجیکستان در مؤسسه فرهنگی اکو از بدرالزمان قریب، زبان شناس و نویسنده فقید می گوید و معتقد است که نام او در تاریخ ادب فارسی ماندگار می ماند.

- مسئول میز تاجیکستان در مؤسسه فرهنگی اکو از بدرالزمان قریب، زبان شناس و نویسنده فقید می گوید و معتقد است که نام او در تاریخ ادب فارسی ماندگار می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شاه منصور شاه میرزا خواجه اُف در یادداشتی درباره بدرالزمان قریب نوشته است: درگذشت دکتر بدرالزمان قریب، دانشمند نستوه، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ایران شناس، زبان شناس، و سُغدی پژوه، اهالی علم و فرهنگ را در سوگ عمیق نشاند.

بدرالزمان قریب، به اعتراف همه دانشمندان، از بزرگ ترین و نام آورترین سُغدی پژوهان بود و تحقیقات و پژوهش های ایشان را در حوزه زبان های باستانی بهترین نمونه فعالیت های پژوهشی ایشان می توان عنوان کرد.

کتاب فرهنگ سُغدی ، از تألیفات ماندگار دکتر قریب، که از دو مجلد عبارت است، بی شک قله بلند آثار ایشان محسوب می گردد که حاوی واژگان و لغات و ترکیبات سُغدی است و در این اثر متون بودایی، مانوی و مسیحی استخراج و در آن فراهم آمده اند و بدون شک هر کسی در زمینه زبان های باستانی و سُغدی می خواهد پژوهشی انجام دهد، ناگزیر است به این فرهنگ روی آورد و بدون مطالعه و رجوع بر آن شاید بتوان گفت کار آن م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام قریب در تاریخ ادب فارسی ماندگار می ماند

نام قریب در تاریخ ادب فارسی ماندگار می ماند