مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 06:402020-09-24اقتصادي

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد


جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که تولید سیگار در پنج ماهه اول امسال 12.

4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته، - جی پلاس، بر اساس این آمار در پنج ماهه اول امسال 22 میلیارد و 600 میلیون نخ سیگار تولید شده که نسبت به تولید 19 میلیارد و 790 میلیون نخ در پنج ماهه اول سال گذشته 12.

4 درصد کاهش داشته است.

ایسنا نوشت: در پی این کاهش تولید و با توجه به اینکه میزان مصرف در پنج ماه 27 میلیارد و 80 میلیون نخ برآورد شده، برآورد قاچاق سیگار هم 63.

2 درصد افزایش، از چهار میلیارد و 510 میلیون نخ سیگار در پنج ماهه اول سال قبل به هفت میلیارد و 360 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه امسال رسیده است.

در میانه تیر ماه، رییس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه قبلش خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از 15 واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود.

او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

البته اوایل مرداد ماه عطاالله معروفخانی، رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور، از حل شدن بخش عمده مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد

صادرات سیگار تقریبا 2 برابر شد