مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 13:552020-09-25اقتصادي

رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی اصفهان


مانده آب زاینده رود که برای کشاورزی رها سازی شده بود از امروز از سد رودشتین به سمت تالاب بین المللی گاوخونی رهاسازی شد و امید است با عدم برداشت غیر مجاز آب در مسیر به تالاب برسد.

- آب از سد رودشتین در شرق اصفهان روز جمعه برای تامین حقابه زیست محیطی به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی رهاسازی شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از رهاسازی سازی آب از سد رودشتین به سمت تالاب بین‌المللی گاوخونی خبر داد و گفت: از صبح امروز پس از اتمام عملیات توزیع آب کشاورزی در شبکه رودشتین اصفهان، ذخیره موجود در سد انحرافی رودشتین در فاصله 130 کیلومتری تالاب بین‌المللی گاوخونی با دبی 6 متر مکعب بر ثانیه به سمت تالاب جاری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، مسعود میر محمد صادقی با تاکید بر ذخیره آب این سد و دبی ورودی موجود حاصل از زهاب کشاورزی، افزود: با توجه به رطوبت بستر رودخانه در این مسیر انتظار می‌رود با دبی ثابت حدود سه متر بر ثانیه به‌صورت پیوسته و طولانی مدت آب در این بازه از رودخانه، قسمتی از سهم حقابه زیست‌محیطی تالاب بین المللی گاوخونی تامین شود.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی و طبیعی ورزنه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مانده آب زاینده‌رود که برای کشاورزی رها سازی شده بود از امروز از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی اصفهان

رهاسازی آب به سمت تالاب گاوخونی اصفهان