مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 07:452020-09-26سياسي

مدیریت چرا در سطح یک میلیون هکتار مراتع دامغان اجرا شد


رییس اداره منابع طبیعی دامغان از اجرایی شدن مدیریت چرا در سطح یک میلیون هکتار مراتع خبر داد و گفت: این موارد اصلاح و احیا مراتع، توسعه گیاهان دارویی و عملیات بیولوژیک را شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی اکبر عباسی راد صبح شنبه در دیدار با فرماندار دامغان با حضور مدیر کل منابع طبیعی استان سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه از سال 92 تاکنون مدیریت چرا در سطح یک میلیون هکتار مراتع دامغان اجراشده است، ابراز داشت: از ابتدای خدمتگزاری دولت تدبیر و امید نیز بیش از یک هزار و 900 هکتار عملیات بیولوژیک شامل کپه کاری، بذرپاشی، بذرکاری و قرق در مراتع اجراشده است.

وی بابیان اینکه طرح های اصلاح و احیا مراتع در دامغان پیگیری می شود، افزود: برای حفظ پوشش گیاهی منطقه و جلوگیری از حضور بیش از حد دام اقداماتی نظیر پایش و شمارش دام در دستور کار قرار دارد.

رییس اداره منابع طبیعی دامغان بابیان اینکه 900 هکتار از اراضی مرتعی تحت کشت و بهره برداری از محصولات فرعی و توسعه گیاهان دارویی قرارگرفته است، ابراز داشت: طرح های مرتع داری به عنوان ابزار لازم برای مدیریت مراتع کشور محسوب می شود که برای 50 هزار هکتار از سامانه های عرفی مرتعی طرح تهیه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت چرا در سطح یک میلیون هکتار مراتع دامغان اجرا شد

مدیریت چرا در سطح یک میلیون هکتار مراتع دامغان اجرا شد