مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:152020-09-26فرهنگي

مظلومیت شهدای منا نقاشی دیواری می شود + عکس


تابلوی «شهدای فاجعه منا» اثر رضا بدرالسماء که در پنجمین سالگرد فاجعه منا رونمایی شد، به زودی روی دیواری حوالی سازمان حج و زیارت نقاشی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نقاشی رضا بدرالسماء برای شهدای منا با عنوان  شهدای فاجعه منا به پیشنهاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان زیباسازی به زودی روی یکی از دیوارهای نزدیک سازمان حج و زیارت به شکل دیوارنگاره نقاشی می شود.

نقاشی مظلومیت شهدای منا که با تکنیک گواش و آبرنگ خلق شده است، بیانگر یکی از تلخ ترین اتفاق های تاریخ جهان اسلام است و گامی مهم در جهت نمایان ساختن بی کفایتی آل سعود و مظلومیت مسلمانان جهان با استفاده از ابزار هنر است.

    اثر استاد بدرالسماء که حدود 200 زائر درآن وجود دارد  برگرفته از نقوش و طرح های ایرانی است، در این اثر رنگ های گرم به وفور استفاده شده که تداعی تشنگی زائران خانه خدا و خوف و رجای ناشی از این فاجعه است، از نگاهی دیگر رستگاری عروج شهدای منا به همراه رقصی سماع گونه به تصویر کشیده شده است.

در نقاشی شهدای فاجعه منا آیه 100 سوره نساء با موضوع اجر و پاداش شهادت در راه هجرت به خانه خدا در حاشیه تابلو کار شده است؛ همچنین آیه 25 سوره حج در حاشیه خانه خدا نوشته شده که بیانگر وجود عذابی دردناک برای کسانی است که در سرزمین خانه خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مظلومیت شهدای منا نقاشی دیواری می شود + عکس

مظلومیت شهدای منا نقاشی دیواری می شود + عکس