مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:502020-09-26حوادث

سنگ های تاریخی توران پشت برچیده شد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از جمع آوری و ضبط سنگ قبرهای قدیمی قبرستان تاریخی روستای توران پشت به منظور حفاظت و حراست از اموال منقول تاریخی و فرهنگی این روستا خبر داد.

- ایسنا/یزد فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از جمع آوری و ضبط سنگ قبرهای قدیمی قبرستان تاریخی روستای توران پشت به منظور حفاظت و حراست از اموال منقول تاریخی و فرهنگی این روستا خبر داد.

سرهنگ مهدی رحیم زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: توران پشت یکی از روستاهای تاریخی در شهرستان تفت بوده که آثار تاریخی موجود در این روستا، نشان‎دهنده وجود حیات از زمان ساسانیان یا هخامنشیان است.

وی با اشاره به اقدامات قبلی حفاظتی، به گزارشات واصله ستاد خبری یگان حفاظت از مردم محلی روستا و درخواست در راستای حفاظت بیشتر از این روستا یاد کرد و گفت: کمیته ای متشکل از یگان حفاظت، حراست و کارشناس حقوقی این اداره کل، به توران پشت اعزام شده و تعداد 58 سنگ قبر قدیمی جمع آوری و به محلی امن تحت نظارت شورای دهیاری، انتقال داده شد تا تصمیم نهایی در خصوص نگهداری بهتر این اشیاء تاریخی اتخاذ شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، رحیم زاده در رابطه با اهمیت توران پشت، افزود: آنچه توران پشت را نسبت به دیگر روستاهای استان یز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ های تاریخی توران پشت برچیده شد

سنگ های تاریخی توران پشت برچیده شد