مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 13:252020-09-26اقتصادي

عامل گرانی در بازار کالا های اساسی و مصرفی چیست؟


سوداگری و رونق گرفتن بازار غیر رسمی در تامین خوراک دام و طیور و عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی رکن اصلی گرانی قیمت مرغ و تخم مرغ می باشد.

- سوداگری و رونق گرفتن بازار غیر رسمی در تامین خوراک دام و طیور و عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی رکن اصلی گرانی قیمت مرغ و تخم مرغ می باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ چند سالی می شود که روزانه یا هفتگی با افزایش قیمت های ناگهانی و بیش از حد انتظار روبرو می شویم.

تصور آحاد مردم این است که کالاهای لوکس با افزایش قیمت ارز گران میشوند در حالی که کالا های اساسی از این قاعده مستثنا نیستند.

در تعریف کالاهای اساسی باید گفت به کالاهایی گفته میشود که مردم برای معیشت خود به ان نیازمندند.

برای مثال نان و برنج و گوشت و میوه و تخم مرغ و.

جزو این سری از کالا ها هستند با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ی اقتصادی و با توجه به تحریم های ظالمانه ی بین المللی ، جمهوری اسلامی ایران در حال اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی میباشد.

بند ششم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی حاکی از افزایش تولید داخلی نهاده ها و کالا های اساسی ( به ویژه در اقلام وارداتی ) و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تعمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشور های محدود و خاص میباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عامل گرانی در بازار کالا های اساسی و مصرفی چیست؟

عامل گرانی در بازار کالا های اساسی و مصرفی چیست؟