مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 06:552020-09-27اجتماعي

چاقی و اضافه وزن 14 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش با اشاره به چاقی و اضافه وزن 14 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: رسالت ما در اجرای طرح کوچ مقابله باکم تحرکی و پرخوری دانش آموزان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهرزاد حمیدی معاون در جلسه آموزشی مدرسین طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان استان خراسان رضوی بابیان اینکه با توجه به روند افزایش وزن کودکان و نوجوانان، آینده کشور با سونامی بیماری های غیر واگیر مواجه خواهد بود گفت: در حال حاضر 14 درصد نوآموزان درهنگام ورود به مدارس با چاقی و یا اضافه وزن روبه رو هستند.

وی با اشاره به اینکه باید روی نگرش خانواده های دانش آموزان و افزایش آگاهی شان در این زمینه سرمایه گذاری شود، اظهار داشت: 80 درصد مرگ ومیر کشورمان ناشی از بیماری های غیر واگیری چون بیماری های قلبی و عروقی فشارخون و… است که سرمنشأ بسیاری از آن ها چاقی و اضافه وزن است.

معاون تربیت بدنی و سلامت بابیان اینکه 1،5 درصد تولید ناخالص کشورها صرف درمان و مقابله با چاقی می شود، افزود: در کشور ما نیز هزینه دارو و درمان بیماری های غیر واگیر بخش قابل توجهی از بودجه حوزه سلامت کشور را به خود اختصاص داده است.

حمیدی با تأکید بر لزوم توجه به امر پیشگیری از بیماری ها تصریح کرد: یکی از مسائل اصلی در این زمینه، پیشگیری از چاقی و اضافه وزن است، لذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی و اضافه وزن 14 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان

چاقی و اضافه وزن 14 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان