مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:152020-09-27اقتصادي

حذف ارز 4200 تومانی واردات چای خا رجی را کنترل کرد/تولید داخل نفس راحتی کشید


سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حذف ا رز 4200 تومانی واردات چای خارجی را کنترل کرد و به نفع تولید داخل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، محمد علی طهماسبی، سرپرست معاونت باغبانی افزود: طی سال جاری باوجود سرمای اول فصل و تاخیر 10 روزه در عملیات برداشت، تاکنون 117126 تن برگ سبز چای شامل 51 درصد درجه یک و 49 درصد درجه دو برداشت و عملیات خرید تضمینی در 161 کارخانه انجام گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، باغهای چای در کشور که بیشتر محدود به شمال کشور است در سالهای گذشته با مشکلات تغییر کاربری مواجه  بودند، آنها هزینه های تولید و عدم حمایت از این محصول استراتژیک را دلیل اصلی عنوان می کردند، واردات بی رویه هم از دیگر مشکلاتی بود که گریبانگیر بخش چای کشور شده است و در مجموع هنوز 75 درصد چای کشور را وارد می کنیم.

به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان، بازرگان و صنایع بسته بندی چای کشور تولید چای داخلی  25 هزار تن در سال است، و کشور مجبور است که سالانه حدود 75 هزار تن هم وارد کند.

*اختصاص ارز نیمایی واردات چای خارجی را کنترل کرد وی حمایت های دولت را در افزایش تولید برگ سبز چای موثر دانسته و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های وزارتی و حمایت های به موقع دولت از جمله تخصیص به موقع  منابع، افزایش بهای برگ سبز چای و جلوگیری از قاچاق چای و مهم تر از همه انت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف ارز 4200 تومانی واردات چای خا رجی را کنترل کرد/تولید داخل نفس راحتی کشید

حذف ارز 4200 تومانی واردات چای خا رجی را کنترل کرد/تولید داخل نفس راحتی کشید